středa 19. října 2011

Strečink před a po a nebo ne?

Zatím jsem se neprotahoval. Přemýšlel jsem , ale jestli by to nepomohlo proti bolestem pánve a třísel které mívám po běhu. tak jsem trochu pátral a narazil na zásadní dilema: protahovat se před i po běhání a nebo ne?
Pan Škorpil tvrdí, že NE - http://www.behej.com/clanek/753-trenink-na-10-km-strecink-pred-nebo-po-behu Jinde se zase říká, že ANO - http://www.beh.sportsite.cz/strecink/sedm-pravidel-strecinku-pravidlo-ctvrte. I na anglicky psaném internetu je rozdílných názorů plno.

Naposledy jsem udělal pokus

  • před během uvolnit klouby (neprotahovat)
  • běh (7.5km tempem cca 7min/km)
  • po běhu opět uvolnit klouby
  • sprcha, odpočinek
  • strečink/protahování - hammstringy, třísla (po určité pauze znova)
Regenerace po doběhnutí v cca 17 hodin trvala do 22hod, kdy jsem byl schopnej říct, že už netrpím jak zvíře a  jsem schopný fungovat. Porovnám příště, zda se regenerace zkracuje a zkusím přidat časem více protahovacích cviků.

Žádné komentáře:

Okomentovat